Afbeelding

Meer maaltijdbezorging aan huis sinds coronacrisis

· leestijd 1 minuut Partnerbijdrages

Buiten de deur eten was er een tijd lang niet meer bij door de coronacrisis, een smakelijke hap thuis laten bezorgen kon nog wel, maaltijdbezorgservices groeiden als kool. Uitgekookt.nl, al jarenlang een vertrouwde speler op de bezorgmarkt, krijgt sinds de uitbraak van Corona 50-60% meer aanmeldingen van nieuwe klanten per week.

De Maaltijdbezorgservice van Uitgekookt.nl heeft 90 depots verdeeld door het gehele land en zo’n 470 lokale vaste bezorgers. Betrouwbaarheid is in deze tijd een groot goed, waarmaken wat je belooft en een vertrouwd gezicht door een vaste bezorger aan de deur die de klant kent, wordt enorm gewaardeerd door onze klanten aldus Johan van Marle, eigenaar bij Uitgekookt.nl.

Abnamro en Thuiswinkel.org hebben uitgebreid onderzoek gedaan wat dit betekent voor de bestedingen in het online en offline landschap. Dat de consumenten bestedingen scherp dalen, is voor niemand een verrassing. Veel winkels en horecagelegenheden zijn (verplicht) gesloten geweest en er worden veel minder uitstapjes gepland, er werd 22% minder geconsumeerd dan vorig jaar.

Nu Nederland grotendeels thuiswerkt worden aankopen bij retailers die meestal in het weekend plaatsvinden, zoals bij speciaalzaken en doe-het-zelf zaken, ook vaker doordeweeks gedaan. Kortom, het weekpatroon in bestedingen is tijdens de lockdownperiode weggevallen. De door GfK gemeten groeicijfers zijn herkenbaar voor veel productsectoren die het thuis leven en werken mogelijk maken”

Uitgekookt.nl maakt smakelijk thuis eten makkelijk. “Wij hoeven niet meer te pioneren hoe maaltijden veilig, gekoeld vervoerd kunnen worden of hoe onze maaltijden gemakkelijk verwarmd kunnen worden” “ Dat is het voordeel die de klant ervaart, door onze jarenlange ervaring” aldus Uitgekookt.nl.