Afbeelding

Personeel nieuwe super gaat plussen in IJsselmuiden

· leestijd 2 minuten Partnerbijdrages

Ondanks de bouwvak was het woensdag dringen geblazen in IJsselmuiden. De nieuwe Plus-supermarkt aan het Markeresplein in IJsselmuiden trok tijdens de opening veel bezoekers met de actie waarbij de eerste vijfhonderd klanten die vijftig euro besteedden rijkelijk werden beloond: Zij kregen voor nog eens vijftig euro aan boodschappen cadeau.

Plus staat bekend om haar service aldus Anne-Jan van Dijk. De eigenaar van de nieuwe supermarkt weet echter ook dat het aan de plaatselijke winkel zelf is om die Plus-formule te vermenigvuldigen tot een ?super' die telkens weer aangenaam verrast. ?Ik geloof er sterk in dat alleen mijn personeel het verschil kan maken. Alles draait om goede gastvrouwen- en mannen. Dat begint al direct bij de ingang, waar de dames van de bakkerij het aanspreekpunt zijn.?

De bakkerij als entree is overigens een heel doelbewuste keuze. Je zit meteen in de ambachtelijke sfeer, die Van Dijk als jonge ondernemer graag uitstraalt. ?Daarnaast is het logisch in die zin dat je 's-ochtends begint met het ontbijt. Bij ons is het daarom ook het begin. Dit schap dat je hier ziet, hebben we met opzet laag gehouden. Op die manier blijft het oogcontact met de klant?, zegt Van Dijk tijdens een rondleiding die duidelijk maakt dat over alles is nagedacht. Zo zet de Plus in IJsselmuiden sterk in op de vers- en vleesafdeling. ?Een deel van de producten op de vleesafdeling bereiden we zelf.? De klant op zijn of haar beurt kan eveneens aan de slag en wel bij de sinaasappelpers in het midden van de zaak. ?Wie dat wil, kan zelf zijn fles met sinaasappels persen. Je staat er overigens nog van te kijken hoeveel sinaasappels er in zo'n fles gaan?, zegt een enthousiaste Van Dijk.

Vandaar gaat de rondleiding verder naar de groente- en fruitafdeling, het gevarieerde en uitgebreide aanbod aan vers. Dat Plus met die producten waarvan ze dat claimt echt de goedkoopste is, blijkt uit schermen boven de afdeling. Daarop is te zien wat je bij Plus betaalt en wat bij de concurrent. Leuk om te zien en overzichtelijk bovendien.
Soms klopt wat je ziet niet helemaal met de werkelijkheid en in het geval van Plus IJsselmuiden is dat positief. De zaak groeide slechts een paar vierkante meter en toch oogt het pand, waar voorheen de C1000 zat, een stuk groter. Dat is volgens Van Dijk althans de reactie die hij veel terugkrijgt van het winkelend publiek. ?En dat terwijl er meer schappen in de winkel staan. Met de indeling kan je een hoop doen.?

Wat verder opvalt, is de combinatie van sterke, voordelige, huismerken en een zeer divers aanbod in het algemeen. Waaronder ook overheerlijke luxe producten voor de liefhebber zoals Franse kaas. Het aanbod zal worden toegespitst op de smaak van IJsselmuiden. Net als zijn voorganger bij C1000 wil Van Dijk zich echt manifesteren als een lokale supermarkt die betrokken is bij de gemeenschap van IJsselmuiden. Geholpen door zijn personeel dat moet zorgen voor een grote Plus.

Abonneer gratis

op de digitale krant en ontvang
deze wekelijk in je mailbox.