Afbeelding
Aangeleverd

“Mensen vinden hun weg online, daar bewegen wij als bank in mee” Rabobank blijft vertrouwd dichtbij

· leestijd 2 minuten Partnerbijdrages

Steeds meer klanten regelen hun bankzaken via internet of de Rabo App. Eenvoudig, snel en wanneer het hen uitkomt. De coronacrisis heeft dit type dienstverlening versterkt, zowel in gewenning als ook bewustwording van deze mogelijkheden.

Zo zag Rabobank het telefonisch contact de afgelopen maanden toenemen met 25 procent. Het chatcontact zelfs met 45 procent. “Rabobank beweegt mee met dienstverlening die past bij de vraag van vandaag”, vertelt Mirjam Kerkdijk, directeur particulieren bij Rabobank IJsseldelta. “Klanten pakken gemakkelijk de telefoon, kiezen voor videochat of gebruiken de app om snel iets te regelen. De zelfredzaamheid van mensen is enorm toegenomen. En daar bewegen wij als bank in mee.” Daarnaast maken de geldautomaten van de Rabobank, ING en ABN AMRO plaats voor de (gele) automaten van Geldmaat. Hierdoor zijn er binnenkort geen automaten meer binnen in de kantoren aanwezig. Dit alles leidt ertoe dat steeds minder klanten een bankkantoor bezoeken. Kerkdijk vervolgt: “Door het afgenomen fysieke bezoek aan onze kantoren is het niet meer passend en rendabel om nog drie kantoren open te houden. Om die reden sluiten wij ons kantoor in Kampen en begroeten wij je vanaf heden van harte aan de Willemskade 1 in Zwolle.” Johanna de Roo, inwoonster van Kampen en ledenraadslid bij Rabobank IJsseldelta: “Ik vind het jammer dat het kantoor in Kampen gaat sluiten, maar gelukkig zijn er telefonisch en online goede alternatieven die aansluiten bij de behoeften van veel mensen. En is er nog altijd op 20 minuten rijden een fysieke vestiging in de buurt, dat vind ik een prettig idee.” Kijk voor actuele informatie over de kantoren op de website www.rabobank.nl/ijsseldelta

De locaties en openingstijden van de automaten van Geldmaat bij je in de buurt vind je op www.locatiewijzer.geldmaat.nl. Er blijft een geldautomaat aan de Meeuwenweg 12 in Kampen beschikbaar. Net als de mogelijkheid om biljetten af te storten. De sealbagautomaat is tijdelijk gesloten door Geldmaat, maar wordt in de loop van de komende maanden weer geopend. Kijk voor de dichtstbijzijnde locatie om geld te storten op de locatiewijzer. 

Mobiele Bankservice

Rabobank helpt je graag via de verschillende kanalen met je vragen over dagelijkse bankzaken. Soms lukt het alleen niet om op deze manier je bankzaken zelf te regelen of om daarvoor naar een kantoor te komen. Om ook deze groep klanten goed te helpen, zet Rabobank de Mobiele Bankservice in. Dit team van mobiele medewerkers Dagelijkse Bankzaken bezoekt de klant in hun eigen vertrouwde omgeving en bieden praktische hulp. Kerkdijk: “De Mobiele Bankservice is voor klanten die (tijdelijk) minder mobiel zijn door ziekte, ongeval, senioriteit of een lichamelijke beperking. Via de Mobiele Bankservice helpen we klanten bij het regelen van een volmacht, het wijzigen van een betaalpakket of geven we uitleg over het online regelen van bankzaken. Dit gebeurt telefonisch of bij hen thuis tenzij een andere locatie beter past. Het is niet mogelijk om contant geld op te nemen of te storten. Zo helpen we elke klant op een manier die het beste bij hem of haar past.” De Mobiele Bankservice is weer op locatie beschikbaar zodra de coronamaatregelen dit toelaten.

Meer weten of hulp nodig bij je (online) bankzaken?

Wist je dat vrijwel alle dagelijkse bankzaken 24 uur per dag, 7 dagen per week online geregeld kunnen worden? Veel antwoorden zijn te vinden op Rabobank. nl. Ook voor gespecialiseerd advies, bijvoorbeeld over de hypotheek, kun je terecht via een telefoon- of videogesprek. Zo kun je je bankzaken blijven doen zoals je gewend bent, zonder dat je daar de deur voor uit hoeft.

Heb je vragen of hulp nodig bij je (online) bankzaken? Neem telefonisch contact op met één van de adviseurs via telefoonnummer (038) 428 77 77 (Particulieren) of (038) 428 78 78 (Bedrijven). Zij helpen je graag.