Afbeelding

Nieuw keurmerk zet recreatiebranche op scherp: Onderscheiden met het unieke Slaap Zuiver Keurmerk

· leestijd 1 minuut Partnerbijdrages

Afgelopen week presenteerde de Consumentenbond de resultaten uit een onderzoek onder de hygiëne binnen vakantieparken. Hieruit blijkt dat bungalows niet goed worden schoongemaakt en dat in de helft van de Nederlandse huisjes onderzoekers onder meer poepbacteriën en schimmels aantroffen. Ook werden stof, haren, beestjes en vlekken veelvuldig ontdekt op matrassen en muren. De introductie van het nieuwe Slaap Zuiver Keurmerk kon niet op een beter moment.

Matrasreiniging van Dijk heeft het unieke Slaap Zuiver Keurmerk ontwikkeld. Het keurmerk wordt verkregen na dieptereiniging van matrassen en toppers voor een gezondere en meer hygiënische slaapomgeving. Van Dijk richt zich met het keurmerk op de markt van hotels, B&B’s, vakantieparken en zorg- en verpleeginstellingen.

Dieptereiniging

De doelgroepen van deze dienst kenmerken zich door een veelvuldige wisseling van gasten die op hetzelfde matras slapen. Een ideale plek voor schimmels, bacteriën, huisstofmijten, huidschilfers en urinekristallen om zich in te nestelen. Met een speciale machine wordt door middel van dieptereiniging het matras gezuiverd. Dit gebeurt zonder gebruik van schadelijke stoffen. Omdat het ‘droogreiniging’ betreft zijn de matrassen binnen 30 minuten na reiniging en desinfecteren weer gebruiksklaar.

Zichtbaar onderscheiden

Na de dieptereiniging wordt het zogeheten Slaap Zuiver Keurmerk verstrekt in on- en offline communicatiemiddelen. Hierdoor is het voor de consument zichtbaar te herkennen als een plek waar de matrassen echt schoon zijn.

Eigenaar Gertjan van Dijk: “Als ondernemer weet ik hoe belangrijk het is om je te onderscheiden en om het beste voor je klanten of gasten te willen doen. Met dit keurmerk komen deze twee zaken heel mooi samen.”

Aanvragen

Via een speciale website kan een aanvraag gedaan worden voor de reiniging en het keurmerk: www.matrasreinigingvandijk.nl.