Afbeelding

EEN BEHEERSBARE MAATSCHAPPIJ MET COVID-19

· leestijd 1 minuut Algemeen

Overal lees je dat de ondernemers die door de coronacrisis dicht moesten, graag weer open willen. De ondernemers die met maatregelen, zoals met 1,5 meter sociale afstand, plexiglasschermen, mondkapjes, handschoenen enz. hun klanten en hun zelf kunnen beschermen, deze zullen wel binnenkort opengaan. De horeca, evenementen, theaters enz., deze sectoren kunnen in de praktijk de maatregelen niet toepassen, zoals bijvoorbeeld met 1,5 meter sociale afstand maken ze geen winst meer.

Voor deze groep ondernemers zal je iets anders moeten bedenken, zodat ze zo snel mogelijk weer open kunnen!

Zomaar wat brainstormen:

  • Een max aantal besmettingen (per gemeente) per dag vaststellen, zo gauw het max wordt bereikt gaan deze ondernemers weer dicht
  • Invoering van een verplichte registratie van hun klanten voor (deze) ondernemers, zodat bij besmettingen contactonderzoek wordt vergemakkelijkt
  • Invoering van een covid-19 paspoort, deze krijg je als je besmet bent geweest. Alleen met een covid-19 paspoort mag een ondernemer je toelaten in zijn zaak. Ik weet dat na onderzoek , nu pas ongeveer 5% van de bevolking de besmetting heeft gehad. Ook weten we nu wat de risicogroep is. De mensen die graag naar de horeca, theater enz. willen, zorgen dat ze besmet worden met covid-19 en gaan 2 weken verplicht in quarantaine en krijgen een covid-19 paspoort. Op deze manier krijg je sneller groepsimmuniteit
  • Deze groep ondernemers gaan weer open en wij als maatschappij nemen onze verantwoordelijkheid, want jij als persoon gaat naar een restaurant, theater enz. en neemt zelf de verantwoording, dat jouw vader, moeder, opa, oma of ander familielid die in de risicogroep valt zwaar ziek wordt of komt te overlijden
  • Deze groep ondernemers gaan pas open, zodra de RIVM en GGD zeker weten dat ze met testen en contactonderzoek het coronavirus onder controle hebben

Ik weet, dat ik met dit schrijven veel kritiek krijg, maar dat is ook de bedoeling. Op deze manier krijg je creativiteit, zodat je als samenleving weer verder kunt. De lockdown is niet alleen een probleem van de ondernemers, maar ook voor de consument. Wij, als consument, willen graag weer deelnemen aan de samenleving, daarom zal je risico’s moeten nemen en je zult moeten accepteren, dat er ook aanvaardbare slachtoffers vallen, zoals ook bijvoorbeeld bij deelname aan het verkeer. Wachten op vaccin of een geneesmiddel duurt te lang is mijn mening.

Dus ik hoop op veel opbouwende kritiek, ideeën, creativiteit.

Zwolle
Evelyne Cauberg Urologie
(C) 2024 FotoPersBuro Frans Paalman Zwolle
Isala: 'Samenwerking in de regio heeft de blaaskankerzorg krachtiger gemaakt' Partnerbijdrages 4 uur geleden
Afbeelding
Isala: Laagdrempelig contact tussen zorgverlener en patiënt Partnerbijdrages 6 uur geleden
Dudok Quartet Amsterdam
Kampen in teken van muziekfestival 'Dudok Muziekdagen' Algemeen gisteren