Introductie tijdens opening Bucket Bar.
Introductie tijdens opening Bucket Bar. Maarten van Gemert

Hersteloffensief toerismesector met #HierMoetJeZijn

· leestijd 1 minuut Algemeen

(door Maarten van Gemert)
KAMPEN – Vanuit NBTC Holland Marketing is een offensief gestart voor een duurzaam herstel van de Nederlandse toerismesector. De tag #HierMoetJeZijn verwijst naar het eerste initiatief ’Hier moet je zijn’ om Nederlanders te inspireren de prachtige plekken in eigen land te ontdekken. Kampen Partners (voorheen Kampen Marketing) vult dat aan met #VisitKampen.

Bestemming NL
Bij de opening van de Bucket Bar stond de grote Kamperblauwe K met twee tags daarop: #HierMoetJeZijn en #VisitKampen. Daarmee haakt Kampen Partners in op het nationaal Offensief Duurzaam Herstel Bestemming NL dat Nederlanders wil inspireren om de prachtige onbekende plekken in eigen land te ontdekken.
Men kan net wat vaker voor ’hier’ kiezen, aldus het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC). Al trekken mensen toch weer naar het buitenland, met alle coronamaatregelen en -onzekerheden van dien, je hoeft niet naar 'daar’ want je vindt het allemaal 'hier’.
Tegelijk met de noodzakelijke steunmaatregelen om überhaupt het hoofd boven water te houden, werkt het NBTC samen met partners achter de schermen aan de aanpak voor een landelijk hersteloffensief. Zodra de tijd rijp is, kan dan versneld het duurzame herstel opgepakt worden van de Nederlandse bezoekerseconomie.

De uitbaters van de Bucket Bar en 't Ponton dragen ook de motto's #HierMoetJeZijn en #VisitKampen uit (foto: Maarten van Gemert)

Camping Kampen
Alsof je op de camping staat, zo biedt Kampen deze zomervakantie een vast, wekelijks animatieprogramma en prijst dat aan met #VisitKampen. Een heus Recreatieteam, zoals je vaak aantreft op campings, heeft zo’n 40.000 programma's in de regio verspreid.
Zoals op campings het programma vaak bestaat uit de welkomsborrel op zaterdag, een barbecue (na de campingdienst) op zondag en op maandag het voetbaltoernooi, zo biedt Kampen deze zomer citygolf op maandag, een Reevetocht op donderdag en op meerdere dagen in de week concerten in de Bovenkerk en Shopping Tours met een thema door de binnenstad.
Het in oude stijl vormgegeven campingprogramma ’Zomervakantie 2020’ is op diverse plekken verkrijgbaar. Interactief is het te bekijken op visitkampen.nl/zomer. Zowel voor eigen inwoners als voor gasten heeft Kampen veel in petto. Op weg naar een duurzaam herstel van de vrijetijdseconomie, nationaal en lokaal: #HierMoetJeZijn respectievelijk #VisitKampen.