Ondernemer niet te spreken over communicatie Enexis
Ondernemer niet te spreken over communicatie Enexis brugmedia.nl

Ondernemer niet te spreken over communicatie Enexis

· leestijd 1 minuut Partnerbijdrages

KAMPEN - Ondernemer Johan Hofstra is niet te spreken over de communicatie van netbeheerder Enexis. Die haalde woensdag plaatselijk de stroom eraf in de Stoomstraat om een storing definitief te verhelpen. Dat had de beheerder weliswaar aangekondigd in een brief, maar van goed overleg was volgens Hofstra geen sprake. “Ik snap uiteraard dat dit moet gebeuren. Het punt is alleen dat in het schrijven, dat ik bijna had aangezien voor reclame, een week van te voren een dag wordt aangekondigd. Een dag waarop ik allemaal afspraken had gepland die ik niet meer kon verzetten. Doe het dan in de avonduren of in overleg op een andere dag denk ik dan. En zorg voor vervangende stroom. In plaats daarvan krijg ik te horen dat ik op eigen kosten een noodaggregaat kan huren. Via allerlei snoeren kan ik in overleg met het bedrijf naast ons daar stroom weghalen, maar het is wel improviseren geblazen.” De cursisten konden er overigens wel om lachen en staken gekscherend een paar kaarsen aan. Woordvoerder Jan Bakker van Enexis licht de werkwijze van de netbeheerder toe. "Wij informeren mensen tijdig, dat wil zeggen vijf werkdagen van tevoren, dat we een storing als deze verhelpen. Een ondernemer heeft dan tijd om bijvoorbeeld een noodaggregaat te regelen. Het hoort bovendien ook wel een beetje bij het ondernemerschap dat je op dit soort zaken bent voorbereid. Een noodaggregaat heb je al voor 250 euro." In zijn algemeenheid benadrukt de zegsman dat Enexis overlast tot een minimum beperkt houdt, maar niet altijd aan individuele wensen kan voldoen. "We hebben in winkelcentra etcetera voorheen wel overwogen om veel op de maandagmorgen te plannen, maar winkels zijn tegenwoordig op andere tijden open dan vroeger. Vaak ook heb je met meerdere ondernemers van doen die allemaal een eigen agenda hebben en we hebben nu eenmaal niet de capaciteit om dit allemaal 's avonds te doen. Als we een storing als deze niet tijdig definitief repareren, zijn de ondernemers bovendien verder van huis, omdat zich dan weer een ongeplande storing kan voor doen."

Afbeelding