Afbeelding

Slimme reviewoplossing Seeviews klaar om traditionele reisbranche op te schudden

· leestijd 1 minuut Partnerbijdrages

Wereldwijde interesse in Kamper startup

KAMPEN - Op 1 maart a.s. vindt de lancering plaats van Seeviews.com, een innovatieve visuele reviewoplossing voor de reiswereld. Het bedrijf biedt hotels en B&B’s voortaan de mogelijkheid om ervaringen en belevingen van gasten direct om te zetten in een effectief en efficiënt marketingmiddel.

Ondanks het feit dat de ontwikkeling van Seeviews grotendeels in stilte heeft plaatsgevonden, staat het bedrijf al geruime tijd in de belangstelling van investeerders en hotelketens uit binnen- en buitenland. Zo werd het onlangs zelfs uitgenodigd om deel te nemen aan het prestigieuze World Tourism Forum, met als doel om ‘global leaders’’ in deze sector kennis te laten maken met het product.

‘We staan nu op een punt waarop, na jaren ontwikkeling en denkwerk, alles samenkomt. Er is een deskundig team geformeerd, met ondere andere enkele internationaal georiënteerde specialisten op het gebied van hospitality en E-commerce. Ook is de markt er nu meer dan klaar voor; hotels en B&B’s hebben de sterke wens om meer boekingen via de eigen website te realiseren en de consument heeft inmiddels altijd een smartphone bij zich, waarmee ze uitstekend hun ervaringen kunnen vastleggen.’, aldus mede-oprichter Dennis Hendriksen.

Seeviews is een totaaloplossing, waarbij de hotelmanager aan het stuur staat. Via de overzichtspagina ziet hij de waardering van zijn product en diensten terug en nodigt hij eenvoudig nieuwe gasten uit om een foto- of videoreview te maken. Deze reviews worden vervolgens getoond op de website van het hotel en zijn via een tool snel doorzoekbaar voor potentiële gasten.

Mede-oprichter Gideon Nagtegaal: ‘Niemand boekt tegenwoordig meer een vakantie zonder uitgebreid naar reviews gekeken te hebben. De potentiële gast wil weten hoe andere gasten de desbetreffende accommodatie hebben ervaren op verschillende gebieden. Het nadeel van geschreven reviews is echter dat ze nogal zwart/wit zijn; het is vaak heel goed of heel slecht. Wij maken reviews realistisch door de potentiële gast mee te laten kijken door de ogen van iemand die tijdens zijn verblijf een review gemaakt heeft. Bovendien bieden wij nu een oplossing, die eerlijker en transparanter is voor zowel aanbieder en afnemer.’

Vanaf voorjaar 2017 wordt Seeviews ook beschikbaar voor andere markten. ‘Het product is in principe, op basis van fair pricing, straks beschikbaar voor ieder bedrijf; van eenmanszaak tot multinational. We vervolgen ons avontuur met een ‘restaurant-versie’ en daarna zullen wij ons actief richten op de retail.’, aldus Dennis Hendriksen.

Voor meer informatie en een uitlegvideo zie; www.seeviews.com