Afbeelding
Foto: Fred Sollie

Orgelconcours Quintus afgelast

Algemeen

KAMPEN - Wegens te weinig aanmeldingen is het Quintus Orgelconcours afgelast. Het zou op vrijdag 21 en zaterdag 22 juni in de Bovenkerk gehouden worden. Slechts zeven deelnemers hadden zich aangemeld.

Oud-organist Fred Sollie hierover: “De orgelcultuur zit duidelijk in een dip. Eeuwenlang was dit nauw verweven met het kerkelijk leven maar met het teruglopen van het kerkbezoek is de bekendheid met het orgel en de orgelmuziek echter geleidelijk afgenomen. Basisvoorwaarde voor het behoud van de orgelcultuur is een brede publieke belangstelling. Daarvoor moet muzikaal talent worden geïnspireerd zich te bekwamen in het orgelspel. Helaas worden jonge orgelliefhebbers vaak ‘geschoold’ met zoetgevooisde bewerkingen van kerkelijke melodieën in plaats van met echte orgelliteratuur. Men oogst wat men zaait.”

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Abonneer gratis

op de digitale krant en op
de wekelijkse nieuwsbrief.