
Mariavesper in de Buitenkerk
Lezersnieuws IngezondenIn de Mariamaand oktober gaat de Schola Cantorum Campensis een gregoriaanse vesper zingen die in het bijzonder aan Maria is gewijd. Er zullen veel oude geliefde Marialiederen klinken, zoals Ave Maris Stella, Salve Regina, Alma Redemptoris Mater en uiteraard een Ave Maria en een Magnificat, de Lofzang van Maria. Op de rand van het gregoriaans staat een lied van de befaamde abdis Hildegard van Bingen, Ave generosa. De dirigent Lin de Jong leert de schola ook wel liederen van Hildegard aan.
De vesper zal plaatsvinden op 12 oktober in de Buitenkerk, Buitennieuwstraat. Aanvang: 17.00 uur. Uw waardering mag u uiten door te komen en na afloop een bijdrage aan de deurcollecte te doen.


























