Everhard Polinder (l) en Alex van Erven van Bouwbedrijf van Boven en Bouwmarkt De Meule worden geportretteerd in het nieuwe Businessmagazine van VSCO'61
Everhard Polinder (l) en Alex van Erven van Bouwbedrijf van Boven en Bouwmarkt De Meule worden geportretteerd in het nieuwe Businessmagazine van VSCO'61 Dries van Dijk

Tiende Businessmagazine VSCO’61

· leestijd 1 minuut Ingezonden Ingezonden

Vrijdag 29 januari 2021 is alweer de tiende editie van het Businessmagazine van VSCO’61 verschenen. Normaliter gebeurt dit op feestelijke wijze, echter gezien de beperkende maatregelen was dit niet mogelijk. De eerste exemplaren zijn dan ook door de individuele redactieleden bij de twaalf geportretteerde sponsoren afgeleverd samen met een bos bloemen en een borrelpakket voor twee als alternatief voor het anders georganiseerde lopend buffet.

Het thema van dit jaar is veerkracht, iets wat iedere ondernemer afgelopen jaar nodig heeft gehad. Alex van Erven van Bouwmarkt De Meule en Everhard Polinder van Bouwbedrijf van Boven sieren de voorpagina van de tiende editie. De twee ondernemers vertellen in het Businessmagazine 2021 hoe hun beider bedrijven elkaar versterken en hoe de bouwmarkt ook een sociale functie in het dorp vervult.

Verder hebben er interviews plaats gevonden met Prins Bouw, Botenfabriek Elburg, Infi+, Allround Zonwering, Smit Schilderwerken, Van ’t Hof Grondboringen, Bovendorp & Sellis Hoveniers, Vrijzon Zonne-energie, A-Spect Plaagdierbeheersing, Sportverlichting.com en Alpha Natuursteen.

Naast de interviews met de sponsoren komt het Hart van Oosterwolde aan bod en worden er tips gegeven om gezond te kunnen thuiswerken. Ook is er een update van de sponsorcommissie van VSCO’61 en het traditionele interview met de hoofdtrainer. Tot slot heeft scheidend PEC Zwolle voorzitter Adriaan Visser een bijdrage geleverd door middel van een interview met gastredacteur Erik Riemens.

Al met al is het een mooie editie geworden waarin ook visueel de tijdsgeest is vastgelegd voor latere generaties. Sportpark De Heughte in coronatijd en een herfstig wat macaber ogend leeg hoofdveld vullen de fotospreads. Ondanks dat het jammer is dat de presentatie niet onder normale omstandigheden door kon gaan is de Businessmagazinecommissie trots op het resultaat en dankbaar voor alle sponsoren die hun medewerking hebben verleend aan de totstandkoming van deze editie.