Afbeelding
foto Rijkswaterstaat / Joop van Houdt

Meedenken met haalbaarheidsstudie Hanze Experience centrum

· leestijd 1 minuut Algemeen

KAMPEN - Het samenwerkingsverband Hanzesteden en de gemeente Kampen zijn onlangs een haalbaarheidsstudie gestart om de Hanzesteden te versterken als cultuur erfgoed bestemming. Een verkenning naar een internationale Hanze Experience, waarbij de inzet van de IJsselkogge als icoon van het Hanzeverleden onderzocht wordt.

Een mogelijke Hanze Experience moet bijdragen aan de ambitie om de Hanzesteden door te ontwikkelen tot een duurzame jaarrond cultuurerfgoed bestemming waar men in de Hanzesteden trots op is. Deze ambitie is geformuleerd in ‘Perspectief Hanzesteden 2020-2025’, de visie van en voor de Hanzesteden om de komende jaren in te spelen op de veranderende rol van toerisme. In het Perspectief Hanzesteden is aangegeven dat in het oosten van Nederland meer ‘reasons to travel’ nodig zijn om bezoekers te trekken. “Het Hanzeverhaal is een sterk verhaal en een Hanze Experience van nationaal en internationaal belang in of rond een van de Hanzesteden lijkt een interessante optie om verder te verkennen”, aldus de organisatie. 

De verkenning wordt uitgevoerd door Kranendonk Experience Company (KEXCOM): “Gezamenlijk vinden wij het van belang om de ondernemers en bewoners bij dit traject te betrekken. Dit om input voor de studie op te halen. Voor de bewoners, ondernemers en instellingen uit de Hanzesteden organiseren wij op dinsdag 10 november dan ook een speciale sessie, een ‘Dragons’ Den’, geïnspireerd op het gelijknamige televisieprogramma.”

Tijdens deze sessie krijgen de bewoners, ondernemers en instellingen de kans om hun ideeën of input in twee minuten te pitchen aan Kranendonk Experience Company en Hanzesteden Marketing. Wie benieuwd is naar de ontwikkelingen en een goed idee heeft voor de Hanze Experience is welkom op 10 november. Aanvang 14.00 uur. Locatie: online via Teams. Aanmelden kan tot en met vrijdag 6 november door een mail te sturen naar info@hanzestedenmarketing.nl onder vermelding van uw naam. Er is ruimte voor 20 personen.

Fred Sollie