Afbeelding
Foto Tennekes

Gezocht: mystery visitors voor binnenstad Kampen

· leestijd 1 minuut Algemeen

KAMPEN - Kampen Partners zoekt mensen die net als de Van Rossems Kampen willen bezoeken. Doel is om de gastvrijheid en toegankelijkheid van de winkels en horecazaken te testen en feedback te verzamelen waarmee de stad nog hartelijker voor iedereen kan worden. Aanmelden kan via www.mysteryvisitorsaanmelden.nl

Initiatiefnemer Roeland Tameling haakt met deze actie aan op de TV uitzending ‘Hier zijn de Van Rossems in Kampen’: “Als je meedoet krijg je van ons een Kampen Kado bon ter waarde van 5 euro. Maar daar doe je het natuurlijk niet voor. Het gaat jou om het gevoel als een ware Van Rossem te kunnen mopperen over vervelende herrieschoppers en een pluim te geven aan die ondernemer waar je echt blij van wordt.”

Rapportcijfers

Tameling vertelt: “Het is de bedoeling dat je minstens twee winkels of horecazaken in de binnenstad bezoekt en daar goed kijkt naar de klantvriendelijkheid van het personeel en andere dingen die een zaak hartelijk maken. Je vult een scoreformulier in en geeft concrete complimenten en tips waar de ondernemer mee verder kan. Zo help je mee met onze ambitie de hartelijkste Hanzestad van de wereld te worden”.

Coronaproof in de zomer

In verband met de coronamaatregelen heeft de organisatie ervoor gekozen de bezoeken te spreiden over een periode van juli tot en met september. Zo kan iedereen op eigen gelegenheid de geselecteerde bedrijven bezoeken. Na afloop worden de uitkomsten verzameld en gepresenteerd aan de deelnemende mystery visitors en ondernemers.

Beloning

Iedereen die zich inschrijft via www.mysteryvisitorsaanmelden.nl en vervolgens twee rapportages volgens de instructies van Kampen Partners inlevert, ontvangt een Kampen Kado bon en uitnodiging voor de feestelijke presentatie tijdens het Ontmoetingsfestival, dat in het weekend van 9 oktober plaatsvindt. “En onze grote dank voor de hulp natuurlijk!” glimlacht Tameling. Hij waarschuwt dat tijdig inschrijven nodig is: “We hebben nu al tientallen aanmeldingen en er is plaats voor maximaal 100 mystery visitors.”

Organisatie

Citymarketingorganisatie Kampen Partners organiseert het project. Binnenstadsmanager Leo Hoksbergen: “we krijgen hiervoor ondersteuning van de Stadsbeweging en de Provincie Overijssel. Daar zijn we erg blij mee, want zo werken we samen aan een vitale binnenstad. En daarnaast is iedere actie die bijdraagt aan de toegankelijkheid van Kampen hartstikke belangrijk. Het past ook goed in het programma ‘Kampen All Inclusive’, oftewel: iedereen moet mee kunnen doen in onze hartelijke Hanzestad. Ja toch?”

Artist impression Erfgenamenstraat
Informatiemoment nieuwbouwappartementen Erfgenamenstraat Algemeen Ingezonden 24 apr, 13:15
De roze entree in de dependance van SMK waarna men zich herboren voelt
Vrouwenkracht geëtaleerd via het moederschap bij Stedelijk Museum Kampen Algemeen 24 apr, 11:11
Afbeelding
Column Ondernemen in Kampen: Worden we binnenkort allemaal honderd? Algemeen 24 apr, 08:00