Johan van der Kolk.
Johan van der Kolk. Aangeleverd.

Column Ondernemen in Kampen: “Corona heeft bijgedragen aan onze waardering”…

· leestijd 1 minuut Algemeen

Toen de corona crisis uitbrak, werden ook wij diep getroffen. We zagen onze inkomsten voor een groot deel verdampen. Desondanks gingen we door met onze lokale nieuwsvoorziening. Nieuws brengen uit alle hoeken en gaten van de samenleving, van klein nieuws tot schrijnende verhalen over corona. Tijdens de lockdowns, probeerden wij lezers zo goed mogelijk te informeren over lokale maatregelen. Behalve informeren proberen wij ook te verbinden en verrassen.

Mochten wij al trots zijn op gemiddeld 1 miljoen gelezen artikelen per maand, tijdens corona gingen wij richting de 1,3 miljoen gelezen artikelen per maand. Ook met onze socialmediakanalen bereikten wij nieuwe records. Er werden initiatieven uitgewerkt om medewerkers in de zorg te steunen. Onze ontwerpstudio bedacht samen met ons marketing en communicatiebureau creatieve concepten om ondernemers te helpen in het bereiken van hun doelgroep. De Koop Lokaal acties waren een groot succes.

Wanneer ik dit schrijf zitten wij nog steeds in een lockdown, maar brengt het nieuws dat veel van de beperkingen eindig zijn. Helaas zie je dan ook weer allerlei ‘nepnieuws’ artikelen voorbij komen. Ik ben blij dat er gelukkig veel goed opgeleide journalisten rondlopen in Nederland. Vakmensen die staan voor hoor en wederhoor en die feitelijk schrijven, zonder mening en willekeur. Iets wat helaas niet in alle landen vanzelfsprekend is.

Dat wij nog steeds voldoen in een behoefte is juist tijdens deze pandemie duidelijk geworden. De waardering die wij ontvingen van onze lezers en opdrachtgevers, maakt het dat wij iedere dag doen waar wij goed in zijn. Het brengen van lokaal nieuws en ondernemers ontzorgen in de breedste zin van het woord. Dit alles zo duurzaam mogelijk. Wij drukken op fsc papier, gebruiken milieuvriendelijke inkten, het hele pand is voorzien van led verlichting en ons wagenpark is inmiddels voor meer dan de helft elektrisch.

In dit nummer verder weer mooie lokale verhalen en interviews, waarbij wij ondernemers met elkaar in verbinding willen brengen. Alle soorten bedrijven, iedereen moet zich thuis voelen bij ‘ondernemen in Kampen’. In dit nummer veel aandacht voor het thema duurzaamheid. Wil je eens creatief sparren hoe wij jou misschien verder kunnen helpen, bel gerust en kom (coronaproof) een bak koffie drinken. Voel je welkom.

Ondernemende groet,
Johan van der Kolk
Commercieel Directeur BrugMedia

Deze column verscheen eerder in het magazine Ondernemen in Kampen.

Nick de Vries